یک متخصص تغذیه علایم ناشی از گرمازدگی در تابستان را برافروختگی، بی حالی، خشک شدن پوست و دهان و احساس کلافه شدن که گاهی منجر به اغما نیز می‌شود، عنوان کرد. دکتر مسعود کیمیاگر در این خصوص اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز گرمازدگی بایستی آب و الکترولیدهای بدن تنظیم شود که این موضوع صرفا با نوشیدن آب به تنهایی تحقق نمی‌یابد و موادی که حاوی الکترولید نیز باشند باید به آن اضافه شود مثل دوغ، آب‌میوه و حتی چای...
این متخصص تغذیه منظور از الکترولیدها را تک عناصری مثل سدیم و پتاسیم و ... عنوان و در ادامه اضافه کرد: هنگام گرمازدگی حتی مقدار کمی نمک نیز کمک می‌کند چرا که در هوای گرم مقدار زیادی از نمک بدن نیز از دست می‌رود. وی در مورد پیشگیری از گرمازدگی بیان کرد: نباید خود را در معرض آفتاب مستقیم قرار داد و می‌توان از چتر برای جلوگیری از گرمازدگی استفاده کرد. این متخصص تغذیه همچنین نوشیدن 2 لیتر مایعات را در طول روز برای جبران آب از دست رفته بدن ضروری دانست. دکتر کیمیاگر در پایان بیان کرد: نوشیدن شربت‌های سنتی که علاوه بر آب حاوی مقداری قند نیز هستند و یا میوه‌هایی مثل طالبی و هندوانه در این فصل لازم است.