مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهترین ورزش برای ایجاد تراکم استخوان، پیاده‌روی و دویدن است.

پیاده‌روی بهترین ورزش در ایجاد تراکم استخوان است

به گزارش انجمن طب فیزیکی، دکتر 'بیژن فروغ' اظهار داشت: دربخش پیشگیری از پوکی استخوان توصیه متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی به حداکثر رسیدن ذخیره استخوانی افراد است که لازمه آن انجام حرکات ورزشی است .
وی افزود: پیاده‌روی ساده با کمی سرعت بهترین راه‌حل است و تاثیر به سزایی در تراکم استخوان دارد و چهار نوبت ورزش 30 دقیقه ای در هفته می‌تواند تراکم استخوان را افزایش دهد.
فروغ درمورد درمان پوکی استخوان گفت: شایع‌ترین مشکل بیماران مبتلا به پوکی استخوان شکستگی است و این بیماران معمولا یک حالت' قوز کرده ' دارند که در اثر فشردگی در ستون فقرات ایجاد می شود.
فروغ به بیماران دارای پوکی استخوان توصیه کرد که ازکفش‌هایی استفاده کنند که امکان افتادن را کاهش می دهند و در حمام و پله محل زندگیشان تغییراتی را ایجاد کنند تا امکان افتادن به زمین وجود نداشته باشد.
وی در مورد عوارض شکستگی ناشی از پوکی استخوان گفت : شایع‌ترین عارضه ، درد ناشی از شکستگی است که در درمان آن ها از ابزارهایی مانند حرارت درمانی و الکتروتراپی استفاده می شود.همچنین گرفتگی عضلات یکی دیگر از عوارض شکستگی ناشی از پوکی استخوان است که می‌توان با روش‌های مختلف مانند ماساژ درمانی آن را درمان کرد.

منبع : ایرنا