نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد انجام تمرینات دوره‌ای کوتاه مدت و سه نوبت در هفته برای پیشگیری و یا حتی درمان شایع‌ترین نوع دیابت مفید است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در حال حاضر شایع‌ترین نوع این بیماری، دیابت نوع دوم است که در این حالت قند خون به مقدار زیاد افزایش می‌یابد و به حد خطرناکی می‌رسد تا جایی که عملکرد انسولین را کاهش می‌دهد و اغلب باعث می‌شود فرد یک الگوی زندگی بی‌تحرک را انتخاب کند. این بیماری می‌تواند مشکلات تهدید کننده‌ای مثل بیماری قلبی، ناراحتی‌های کلیوی، چشمی و بیماری‌های دستها و پاها را در پی داشته باشد.

پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که ورزش کردن به طور منظم می‌تواند به پایین نگه داشتن قند خون کمک کند اما زندگی‌های پر مشغله عصر ما و فقدان انگیزه برای تحرک داشتن به این معنی است که 66 درصد از جمعیت دنیا توصیه‌های معمول برای ورزش کردن را جدی نگرفته و به آنها عمل نمی‌کنند.

متخصصان توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از دیابت باید پنج نوبت در هفته و در هر نوبت 30 دقیقه تمرینات ملایم بدنی را انجام دهید.

به گزارش روزنامه سان، این بار در یک مطالعه جدید متخصصان دپارتمان سلامت در دانشگاه بات تاکید کردند که حتی دو دوره 20 ثانیه‌ای انجام تمرینات بدنی و سه نوبت در هفته می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای برای مقابله با این بیماری و کنترل قند خون داشته باشد.

این متخصصان در آزمایشات اخیر خود متوجه شدند شرکت کنندگانی که این میزان از تمرینات را در هفته انجام دادند، پس از 6 هفته 28 درصد میزان فعالیت انسولینی آنها بهبود پیدا کرد.

منبع : ایسنا