مصرف میوه و سبزیجات از جمله مواردی است که می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های سینه جلوگیری کند.

خبرگزاری فارس: 7 راهکار ساده برای جلوگیری از سرطان سینه

محققان دریافته‌اند برای اینکه زنان دغدغه کمتری برای ابتلا به بیماری های سینه داشته باشند با بکاربردن 7 راهکار ساده از خطر ابتلا در امانند.

1- وزن خود را متعادل کنید. زنانی که از سن 18 سالگی به بعد، دچار اضافه وزنی بیشتر از 9 کیلوگرم بوده‌اند، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زمان یائسگی در آنها بیشتر است.

2- مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنید. سبزیجات شامل: هویج، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و انواع کلم (کلم بروکلی ،کلم قرمز،کلم قمری، گل کلم، کلم پیچ). میوه ها شامل: مرکبات ، انواع توت، توت فرنگی و گیلاس. نکته قابل توجه این است که سبزیجات را یا خام مصرف کنید و یا بخارپز کنید.

3- مرتب ورزش کنید. روزانه 30 دقیقه و یا بیشتر ورزش انجام دهید.

4- چربی غذاها را از نوع خوب انتخاب کنید. چربی‌های خوب شامل چربی‌های غیر اشباع امگا 3 و امگا 6 است. چربی‌های اشباع و جامد مثل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و روغن نباتی جامد مضر هستند.

امگا 6 در روغن‌هایی از قبیل ذرت و آفتابگردان یافت می شود. امگا 3 در روغن‌هایی نظیر روغن ماهی سالمون، روغن ماهی قزل آلا و روغن ماهی ساردین یافت می‌شود. چربی‌های غیر اشباع در روغن های گیاهی نظیر: کانولا، زیتون، آجیل و دانه های روغنی یافت می شود.

5- کربوهیدرات مناسب و خوب را مصرف کنید. نان‌ها و غلات سبوس دار، لوبیا، باقلا و بنشن را مصرف کنید.

6- ویتامین C و E و سلنیوم را هر روز مصرف کنید. این مواد مغذی، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

7- روحیه خود را بالا ببرید. نگاه مثبت به زندگی داشته باشید. با دوستان و خانواده باشید. خواب کافی داشته باشید (8-7 ساعت خواب در شب). استرس را از خود دور کنید. چاقی ما در همه دردهاست. وزن مطلوب داشتن و ورزش کردن باعث دوری تمام دردها و رنج ها می‌شود. پس بیایید سالم و با نشاط بمانیم و از زندگی خود لذت ببریم.

منبع : خبرگزاری فارس